Monday, June 1, 2009

pengalaman melahirkan anak ke 2...part 1

kenangan saat nak melahirkan memang paling ngeri....
Allah sahaja yang tahu betapa sukarnye nak lahirkan seorang anak ke dunia ni...

13.4.2008 aku masih xde tanda - tanda nak bersalin..
so..kena pergi gak routine check kat KK Bangi..
first time adam ikut kami ke KK Bangi,
sebab kali ni aku dh amik EL sebab dh overdue..
n hubby aku xbagi aku keje..takut aku terberanak kat opis..
nnti semau org panik
as well, kul 130 husband aku dh sampai...

kali ni no aku agak ke belakang sebab tibe lewat tapi
aku x berapa nak rush sebb aku pun cuti..
bile turn aku masuk kena jumpe nurse...aku masuk..
mcm biase diorang check jantung bb n kaki aku..
jwpn nurse....bb ok..kaki xbengkak..
ayat yg sama kua...

"Puan, kalo mgu dpn tak bersalin lg, datang semula ye"
lepas ni jumpe doctor ye..puan tunggu kat luar ye...
aku pun kuar la dgn rase xbersalah walaupun dlm hati aku ni
risau bile lah anak aku nak lahir ni, dah lewat 3minggu ni..

aku pun masuk jumpe doc bile no. aku dh naik kat screen..
doc pun scan..kali ni hubby aku n adam pun masuk dlm bilik doc...
n adier bagitau aku..air ketuban dh tinggal 7...
so..dier bg surat ke hospital serdang..
kalo aku xde tanda juga arini nak bersalin,
esok kena masuk ubat..takut baby lemas dlm perut
aku pun balik ke rumah..
prepare apa yg patut untuk ke hospital serdang..
adik aku n adam pun ikut skali...
kul 5.00 petang kami ke Hospital Serdang

No comments: