Tuesday, June 2, 2009

Hospital Kajang 14042009..sebelum Auni lahir

Kul 6pg, aku dikejutkn olh nurse, utuk wat CTG...
tapi mcm biasalah... stiap kali wat CTG baby aku mesti tdo..
so graph yg dpt straight line jer..
mm..ank aku memang kuat tdo..mcm aku gak..hehheeee..



ini lah dier wad yang menempatkan aku di Hospital kajang...
aku mintak 2nd class jer sebab nak duk 1st class pun hubby xle teman..
at least kat 2nd class ader gak geng...
ok gak la...bilik pun bersih...cume aircond jer..sejuk amatttt...
xle tdo si auni malam lepas dier lahir...



mase ni baring atas katil..masih xder contraction..walaupun sebenarnyer aku kena masuk ubt kul 8pg...
tp bile diseluk, rupenyer dh ader bukaan 3-4cm...
so doc bgtau..kena normal tanpa masuk ubat..

bayangkan dari kul 8pg 4cm xgerak2 sampai kul 3petang..
still 4cm gak..tapi kali ni memang lum ader contraction...
risau aku dibuatnyer..
aku pun jalan2 lah keliling wad yg xramai org tu...



waktu melawat kul 430 ptg, mula dh rase contraction skit2, n mkin lame makin kuat...
hubby aku pi solat asar dulu, katenyer risau gak kalo adam dtg jap lagi xsempat nak solat..
elok jer leps dier solat, aku mula rase sakit yg makin kerap...
aku memang xtahan sgt...menyengat2..
aku pintal jer tgn hubby aku..lantak la kalo dier tak tahan..tp yg penting..aku lagi sakit ni..

memandangkan aku yg makin kerap sakit, makcik depan bed aku tu pun hulur madu lebah hutan dicampur ngn telur ayam kampung..
hubby aku suh aku minum...katenye mudahkan gesaan nak bersalin.

alhamdulillah..lepas je minum..dengan izin Allah ..jalan dh bukak..
7cm...
nurse suh aku duk atas wheel chair n dier tolak masuk ke labour room..

kul 645 petang, aku dimasukkn ke labour room...
aku memang rase nak terberak ..
tapi nurse kate lum lagi...
mereka sibuk seluk nak tengok air ketuban..yg aku katakan pd mereka belum pecah lagi..
tp sebenarnye..dh pecah...aku pun xtau biler..
sebb doc kate mungkin aku xperasan kot...

aku dh rase nak meneran ni, sibukla nak cucuk jarum nak masuk air kat tangan aku...
tapi semua xsempat..sampai bengkak tgn aku si pelatih tu kerjakan...
mase aku dh nak meneran tu mereka sempat lagi bertekak ni nak panggil hubby aku masuk...
ader yg suh panggil, ader yg kate xpayah..
tapi sebb aku ni patient Dr. Chong, so dorang terpaksa gak la benarkn hubby aku masuk..walaupun H.Kajang memang xbenarkan suami masuk tengok isteri ..

1 comment:

yantz-yeem said...

wah tangkas dan pantas ko mengupdet!!!maklum le coti lagikan?ekekeek